Genom att komma åt, surfa eller köpa från denna webbplats godkänner du alla villkor och villkor i detta avtal. Läs dessa noggrant. Dessa villkor gäller för privata konsumentköp av varor i NAGA A/S webbshop.
Om du har några problem med din beställning på nagadk.se eller den allmänna användningen av webbplatsen, vänligen kontakta vår kundtjänst:
Företag
NAGA A/S
Kommersiellt register (Danmark)
31 58 22 02
Adress
Egeskovvej 3A, DK-8700 Horsens, Danmark
Telefon
+45 7634 7500
E-post
naga@naga.dk
URL
www.nagadk.se
Språkkontrakt
Köpekontrakt i webshopen är på svenska
Dessa villkor gäller när du köper varor på webbplatsen. Villkoren kan uppdateras då och då (t.ex. för att reflektera förändringar i teknikmodellen eller relevanta lagar och förordningar) och vi ber dig därför att acceptera popup-fönstret för Villkoren när du köper från oss. Varje hänvisning till "du" eller "din" betyder dig som användare av webbplatsen, varje hänvisning till "vi", "oss" eller "vår" betyder NAGA A/S. Om du inte accepterar våra villkor kommer du inte att kunna beställa eller handla på nagadk.se.
BETALNING
Vi accepterar betalningar med Visa, MasterCard, Visa Electron och Maestro och PayPal. Vi tar inte ut kortavgifter för kort utfärdade till privatpersoner. Beloppet debiteras först när varorna skickas. Så snart dina varor lämnar vårt lager kommer din betalning att debiteras. Om du har beställt flera varor och en av varorna är restbeställd, drar vi inte betalning för den varan förrän varan har skickats
BOKNING AV BELOPP
Om du betalar med ett internationellt betalkort kommer beloppet att reserveras omedelbart.
Pengarna kommer att reserveras på ditt kort eller konto tills:
1) Vi samlar in beloppet när vi skickar varorna, eller
2) Tills pengarna frigörs enligt överenskommelse med din kortutgivare.
PRISER
Priserna är angivna i svenska kronor och inkluderar 25 % svensk moms.
LEVERANS
Vi levererar till hela Sverige. För leverans till övriga EU-länder hänvisar vi till vår EU-webbshop www.eu.naga.dk.
LEVERANS- OCH LEVERANSTID
När du har bekräftat din beställning får du automatiskt ett kvitto via e-post. Vi kommer att behandla din beställning så snabbt som möjligt. Alla beställningar paketeras och skickas inom 3-5 arbetsdagar. En beställning som görs på en helgdag eller helg kommer att behandlas följande arbetsdag.
Alla kunder som betalar med kort är föremål för valideringskontroller och NAGA A/S förbehåller sig rätten att skjuta upp eventuell leverans om vi anser att ytterligare säkerhetsåtgärder krävs. När ditt paket har skickats skickar vi ett e-postmeddelande med ett fraktnummer på paketet.
Fraktkostnader
Fri frakt vid köp över SEK 1149.
Vid beställningar under SEK 1149 tillkommer en fraktkostnad på SEK 69. Vi skickar främst med GLS. Om ditt paket överskrider GLS gränser för vikt eller storlek, levererar vi som utgångspunkt med Danske Fragtmän.
Leveransvillkor
Varorna levereras till den leveransadress som anges i beställningen. Observera att risken för förlust eller skada på varan övergår till dig vid leverans. Om paketet verkar vara skadat bör du vägra att ta emot varorna eller ta emot dem med reservation. Om du vill klaga på bristande överensstämmelse måste du meddela oss. Kontakta vår kundtjänst på naga@naga.dk
AVBESTÄLLNINGSRÄTT OCH RETURNERING
Om du vill ångra ditt köp kan du göra det utan att ange någon anledning inom 14 dagar.
Ångerfristen upphör 14 dagar efter den dag då du tog varan i besittning.
Om du har beställt flera varor i en beställning och vi inte kan leverera varorna samtidigt, börjar ångerfristen från det ögonblick du har den sista varan i din fysiska ägo.
Du kan avbryta beställningen genom att meddela oss.
Du kan kontakta oss via e-post eller telefon genom att helt enkelt ange ditt ordernummer och meddela oss att du avbryter ditt köp:
E-post: naga@naga.dk
Telefon: +45 7634 7500
Ångerfristen är uppfylld om du skickar ditt meddelande om uppsägning av köpet innan ångerfristen har löpt ut.
Du kan inte avbryta genom att helt enkelt vägra att acceptera varorna eller inte hämta dem utan att samtidigt informera oss om ditt beslut att avbryta. Returfraktavgiften kommer att dras från det belopp du får tillbaka.
Om du vill ångra köpet av en produkt ansvarar du för att den returneras till vårt lager i fullt och intakt skick. Du måste returnera varan till:
NAGA A/S
Egeskovvej 3A
8700 Horsens
Danmark
Vi måste ta emot varorna inom 14 dagar efter att du meddelat oss att du vill ångra ditt köp. Varor kan inte returneras som betalning vid leverans eller utebliven leverans. Du måste betala frakt och alla andra kostnader i samband med returen. Om du returnerar en vara är du ansvarig för att varorna är korrekt emballerade då du bär risken för varan från leveranstidpunkten tills varan returneras.
Vi rekommenderar att du använder 'Track&Trace' så att du kan spåra paketet när som helst. Kom ihåg att spara fraktkvittot.
Observera att det kan finnas prisskillnader beroende på vilket transportföretag du väljer. Du kan få ett erbjudande om att returnera dina varor från ett transportföretag.
Vi återbetalar beloppet omedelbart efter att vi fått tillbaka varorna. För återbetalningen kommer vi att använda samma betalningsmetod som du använde för den ursprungliga transaktionen, minus eventuella fraktkostnader, men exklusive eventuella avgifter som uppstår från återbetalningen.
Du ansvarar endast för minskning av varans värde som beror på annan hantering av varan än vad som är nödvändigt för att fastställa varans art, egenskaper och funktionalitet som i en detaljhandel. Om du har tagit bort etiketterna eller behandlat produkten på ett sådant sätt att vi inte kan sälja den vidare, eller inte kan sälja den vidare till fullt pris, observera att vi drar av värdeminskningen. Om varan inte längre har kommersiellt värde återbetalar vi inte köpesumman. Frånvaron av originalförpackningen kan innebära en värdeminskning, därför rekommenderas att returnera varorna i originalförpackningen för en säker återbetalning.
GARANTI
Gör ett anspråk
Om du köper en produkt med defekt, t.ex. B. en defekt eller tillverkningsfel.
Du kan klaga på fel i varan inom 24 månader från leveranstillfället, men du måste alltid göra reklamationen inom ”skälig tid” efter att du upptäckt felet. Vi rekommenderar att du gör reklamationen så snart som möjligt och inom två månader efter att du upptäckt defekten.
Om du upptäcker ett fel eller defekt, skicka en bild och en så detaljerad beskrivning av problemet som möjligt till naga@naga.dk
Returnera inga varor utan att först kontakta oss. I många fall är det inte nödvändigt att returnera varan så länge vi får en bild på defekten. Reklamation ska göras skriftligen då vi inte kan upptäcka felet per telefon. Vänligen skriv i din e-post om du vill ha en ersättning av produkten eller en prisavdrag om ditt klagomål är berättigat.
Om du returnerar varor som inte kan tas i anspråk måste du själv stå för fraktkostnaderna.
Rätt att klaga
Om du vill klaga på varor köpta från oss, vänligen kontakta vår kundtjänst. Du kan nå vår kundtjänst via telefon eller e-post.
Vår kontaktinformation:
E-post: naga@naga.dk
Telefon: +45 7634 7500
Om du inte samtycker till hanteringen av ett klagomål kan du göra en invändning till:
Konkurrens- och konsumentverkets centrum för klagomålslösning
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Länk: www.forbrug.dk
Om du är en konsument som bor i ett annat EU-land kan du skicka in ditt klagomål på EU-kommissionens plattform för klagomål online. Du hittar plattformen här: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Om du gör en invändning här, vänligen skicka ett meddelande till vår e-postadress: naga@naga.dk
LAGAR OCH JURISDIKTION
Köp i webshopen omfattas av dansk lag och Köpenhamns kommunalrätts jurisdiktion. Däremot kan tvingande nationell lagstiftning gälla för leverans utanför Danmark. Personer under 18 år kan inte handla i denna webbshop utan samtycke från en målsman.
ANSVARSFRISKRIVNING
NAGA A/S kan ändra innehållet på denna webbplats när som helst. NAGA A/S kan inte hållas ansvarigt för skador som uppstår på grund av användningen av webbplatsen eller från bristande tillgång till webbplatsen. Vi reserverar oss för prisändringar, tryckfel och slutsålda varor. Force Majeure: Vi kommer inte att vara ansvariga för någon försening eller underlåtenhet att uppfylla våra skyldigheter i förhållande till Villkoren om förseningen eller misslyckandet beror på händelser utanför vår kontroll.
NAGAS PERSONUPPGIFTSPOLICY
Vi behandlar dina personuppgifter konfidentiellt.
Vi samlar endast in personuppgifter i de fall det borde vara relevant för oss och vi samlar endast in personuppgifter om det är relevant för ditt arbete på NAGA A/S. När vi samlar in, behandlar och använder dina personuppgifter följer vi alltid alla relevanta lagbestämmelser. Vi kommer bara att lagra dina personuppgifter så länge som vi är juridiskt skyldiga att göra det eller så länge det är relevant för ändamålet för vilket uppgifterna samlades in.
Information vi samlar in
Om du vill köpa och ta emot en produkt från oss måste vi samla in viss personlig information för att slutföra transaktionen. Vi kan få information som namn, e-postadress, postadress, leveransadress (om den skiljer sig från postadressen), telefonnummer och betalningsinformation. NAGA A/S samlar in och behandlar dina personuppgifter när du gör följande:
När du besöker vår webbplats
Vid köp av våra produkter på hemsidan
Genom att prenumerera på vårt nyhetsbrev
Om du skickar frågor, klagomål eller på annat sätt kontaktar vår kundtjänst.
Den personuppgiftsansvarige
Den personuppgiftsansvarige för insamling, bearbetning och användning av dina personuppgifter på nagadk.se är NAGA A/S, Egeskovvej 3A, 8700 Horsens.
Bas för databehandling och syfte
Vi samlar in din allmänna kontaktinformation såsom namn, adress och telefonnummer för att kunna leverera produkten du har köpt av oss. Vi samlar in din e-postadress för att skicka en orderbekräftelse och leveransbekräftelse till dig.
När du betalar för din produkt samlar vi in ditt namn, kortuppgifter och IP-adress. Informationen som samlas in i samband med betalningshantering används och lagras uteslutande för betalningshantering och kontraktsuppfyllelse.
Om du har gett oss ditt samtycke när du registrerade dig eller använde ett registreringsformulär på vår webbplats, kommer vi att använda din e-postadress för att skicka ett nyhetsbrev till dig.
Du kan prenumerera på och avsluta prenumerationen på nyhetsbrevet när som helst. Alla nyhetsbrev innehåller även en länk för att avsluta prenumerationen. Om behandlingen av personuppgifter baseras på ditt samtycke har du rätt att när som helst återkalla ditt samtycke.
Om du inte vill lämna den personliga information som krävs för att köpa en produkt, kommer du tyvärr inte att kunna köpa produkter på vår webbplats.
Dina uppgifter (med undantag för din e-postadress, förutsatt att du har samtyckt till att de behandlas i syfte att skicka erbjudanden) kommer att raderas automatiskt 5 år efter mottagandet av varorna.
Andra mottagare av personuppgifter
Google Analytics
NAGA A/S använder Google Analytics för att sammanställa statistik om användningen av nagadk.se. NAGA A/S kan inte komma åt din IP-adress, men den används av vår partner Google Analytics, som bearbetar den för att sammanställa allmän statistik om användare och användningen av vår webbplats.
Google Analytics använder inte informationen för sina egna syften. Mer information om Googles dataskyddsbestämmelser finns på https://policies.google.com/privacy?hl=de
Du kan inaktivera Google Analytics-cookies här: https://support.google.com/analytics/ answer /181881?hl=sv
Användningen av cookies kräver ditt samtycke. Det här är frågan du stöter på när du besöker webbplatsen första gången. Du kan när som helst återkalla ditt samtycke. I praktiken kan detta göras genom att radera dina cookies. Nästa gång du besöker webbplatsen kommer du att bli ombedd att godkänna användningen av cookies igen. Du kommer också att få en ny begäran om syftet eller enheten som placerar cookies på webbplatsen har ändrats.
NAGA A/S använder Facebook-pixlar på nagadk.se för att samla in data för inriktning och optimering av våra Facebook-annonser. Facebook Pixel får information om din enhet, vilka annonser du ser och hur du använder nagadk.se. Facebook Inc. använder personuppgifter som samlats in via Facebook Pixel för att förbättra sitt reklamsystem. För att lära dig mer om informationen som Facebook samlar in, läs Facebooks datapolicy.
Trustpilot
Om du beställer hos Naga A/S kan Naga A/S dela ditt namn och din e-postadress med Trustpilot A/S. Naga A/S använder Trustpilot för att genomföra kundnöjdhetsundersökningar för att kunna förbättra Naga A/S produkter och tjänster. Trustpilot använder endast personuppgifterna för att samla in kundnöjdhetsundersökningar via e-post efter genomförda köp på hemsidan www.nagadk.se
Frakt
I samband med leverans av varor du köpt från NAGA A/S kommer information om ditt namn, adress, e-post, telefonnummer och ordernummer samt specifika leveransförfrågningar att vidarebefordras till den transportör som ansvarar för leveransen. av varorna .
Betalning
Kreditkortsinformation är krypterad och kan inte läsas av någon, varken oss eller tredje part. Betalning görs via ePay (Bambora) där följande anges; Kortnummer, utgångsdatum, CVV / CVD - Vi vill påpeka att ePay (Bambora) är en databehandlare (betalningsgateway).
Informationen lagras i en säker PCI-certifierad miljö som följer internationella säkerhetsstandarder (Payment Card Industry – Data Security Standard). Om du använder ett betalkort på nagadk.se är det bara ePay (Bambora) - och inte NAGA A/S - som har tillgång till din information.
Externa partner
Relevant information kan komma att överföras till externa partners som behandlar informationen för vår räkning. Vi använder externa partners bland annat för teknisk drift av system och förbättringar av nagadk.se. Detta kan göras i samband med utskick av nyhetsbrev samt riktad marknadsföring, inklusive remarketing och för att utvärdera vårt företag.
Databehandlingsavtal har slutits med dessa företag och de agerar enligt våra instruktioner och behandlar data som vi ansvarar för. Databehandlare använder inte uppgifterna för något annat syfte än att fullgöra avtalet med oss och är även föremål för sekretess. Vi har slutit skriftliga databehandlingsavtal med alla databehandlare som behandlar personuppgifter för vår räkning.
Databehandlare utanför EU
En del av dessa processorer, t.ex. Google och Facebook, är baserade utanför EU. De nödvändiga garantierna för överföring av information till USA tillhandahålls av databehandlarens certifiering enligt EU-U.S. Privacy Shield, jfr EU-förordningen om personuppgifter artikel 45.
En kopia av Googles certifiering finns här: https://www.privacyshield.gov/participant?id=a2zt000000001L5AAI
En kopia av Facebooks certifiering finns här: https://www.privacyshield.gov/participant?id=a2zt0000000GnywAAC&status=Active
Dina rättigheter
Som registrerad person har du ett antal rättigheter, vars uppfyllelse alltid måste säkerställas. Du har rätt att begära att vi gör följande:
Öppna och korrigera/ändra din personliga information.
För att få personliga uppgifter raderade.
Dessutom har du rätt att invända mot behandlingen av dina personuppgifter och du har rätt att lämna in ett klagomål till en dataskyddsmyndighet.
Om du inte längre vill att vi ska behandla dina personuppgifter eller om du vill att vi ska begränsa behandlingen av dina personuppgifter, kan du också skicka en begäran om detta till vår e-postadress naga@naga.dk.
Kontakta oss
Du kan kontakta NAGA kundtjänst när som helst här:
Telefon
+45 7634 7500
E-post
Uppdaterad oktober 2024.